Kırmızı et yemek ömürden yiyor. Fazla kırmızı et tüketiminin sağlığa zararları bir kez daha ortaya çıkarıldı.
Kırmızı et yemek ömürden yiyor
Harvard Üniversitesi’nde gerçekleştirilen bilimsel bir çalışmada, fazla kırmızı et tüketiminin sağlığa zararları bir kez daha ortaya çıkarıldı.
120 binden fazla hastanın verileri baz alınarak gerçekleştirilen araştırmaya göre, işlenmemiş kırmızı et tüketimi, ölümcül kalp ve damar hastalıkları riskini yüzde 18, kanserden ölme riskini ise yüzde 10 artırıyor.
İşlenmiş kırmızı ette ise aynı riskler, sırasıyla yüzde 21 ve yüzde 16 artıyor. Araştırmayı gerçekleştiren uzmanlar, bu olumsuz duruma, kırmızı etin yağının sebep olduğunu tahmin ettiklerini söyledi.
